بیش از 10 سال ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. حرانت یک آژانس دیجیتالی مبتنی بر تکنولوژی روز است.

اطلاعات تماس
منتشر شده
1 خرداد 1400
دسته بندی
نوآفرینی / طراحی وب
مشتری
پلتفرم آنلاین تجارت

01. نیازهای وب اپلیکیشن چارک

برای طراحی و پیاده‌سازی پروژه وب اپلیکیشن چارک نیازمند بررسی نیازمندی‌های زیر برای پروژه بودیم و سعی کردیم متناسب با هدف پروژه و نیازهای اساسی مشتری نیازمندی‌های پروژه را شناسایی کنیم و پروژه را مدیریت کنیم:

  • سیستم سبد خرید
  •  لیست علاقه‌مندی‌ها
  •  دسته‌بندی محصولات
  •  قابلیت اتصال به درگاه بانکی
  •  اطلاع از خرید به صورت ایمیل
  •  طراحی سایت بصورت کاملاً ریسپانسیو
  •  قابلیت ثبت نظر
  •  امکان مقایسه محصولات
  •  امکان فیلتر کردن محصولات بر اساس ویژگی‌های دلخواه
  •  روش‌های خرید و ارسال
  •  مدیریت حساب‌های بانکی
  •  حساب مجازی
  •  مدیریت سفارش‌ها و پرداخت‌ها
  •  برنامه چاپ خودکار سفارش
  •  قابلیت حسابداری و انبارداری
  •  امکان اعمال تخفیفات
  •  مدریت واحدهای پولی
  •  امکان درج قیمت متفاوت برای نوع خاصی از مشتریان
  •  امکان مدیریت کارکنان
  •  امکان مدیریت شعبه‌های مختلف

02. طراحی وب اپلیکیشن چارک

امکانات و ویژگی‌های سایت فروشگاهی بر روی تصمیمات مشتریان تاثیر زیادی داشته و آن‌ها را به مشتریان وفادار سایت شما تبدیل می‌کند. این ویژگی‌ها عبارتند از:
دسترسی آسان و سریع به محصول در طراحی وب‌سایت فروشگاهی

یک سایت فروشگاهی را در نظر بگیرید که بازدیدکننده نتواند به راحتی به محتوای آن دسترسی پیدا کند و یا جستجو قوی نداشته باشد. سردرگمی کاربر می‌تواند بر ذهنیت او نسبت به فروشگاه و برند شما اثر منفی گذاشته و احتمال اینکه کاربر سایت فروشگاه شما را ترک کند نیز افزایش می‌یابد. بنابراین وب‌سایت چارک باید دارای ساختار استاندارد برای دسته‌بندی محصولات و سیستم جستجو کاربردی و خوب باشد.

اهمیت سیستم جستجو در وب‌سایت فروشگاهی شما به اندازه‌ای می‌باشد که اگر درست عمل نکند احتمال نارضایتی کاربر و در نتیجه ترک کردن سایت فروشگاهی را افزایش می‌دهد. در نتیجه نباید از جستجوهای ساده استفاده شود و جستجو پیشرفته را باید اعمال نمود.

ثبت نام کاربر جهت خرید از وب سایت فروشگاهی

در ساخت سایت فروشگاهی یکی از قسمت‌های مهم و رایج، بخش مربوط به ثبت نام کاربر می‌باشد. در طراحی این بخش از سایت باید دقت شود که یک فرم بزرگ با داده‌های زیاد در مقابل کاربر قرار نگیرد. باید تعدادی اطلاعات محدود در بخش نهایی خرید از کاربر خواسته شود مانند: آدرس، تلفن و …
همچنین می‌توان در مرحله ثبت نام تمامی اطلاعات را از کاربر درخواست نمود تا در مرحله خرید تنها چند فیلد قرار داده شود که امکان تغییر آن برای مشتریان فراهم باشد. بهتر است در فرم‌ها، اطلاعات را به صورت مرحله به مرحله دریافت کنیم.

جلب اعتماد مشتریان

در روند کار سایت فروشگاهی، اعتمادسازی بسیار پر اهمیت می‌باشد. زمانی که پرداخت آنلاین در فروشگاه شما انجام می‌شود در جهت افزایش امنیت اطلاعات مشتریان شما، باید از درگاه ssp استفاده شود. وقتی برند شما شناخته شود محصولات جدید شما با تکیه بر رزومه خوب شما، به راحتی فروش رفته و با استقبال بالایی روبه رو خواهد شد. 

امکان مقایسه محصولات

مقایسه محصولات به ظاهر مشابه یکی از امکانات ضروری سایت‌های فروشگاهی می‌باشد. زمانی که به مشتریان خود این امکان را می‌دهیم که بتواند ویژگی‌های چند محصول را با هم مقایسه کرده و بهترین را انتخاب نماید. در خریدهای بعدی نیز از طریق وب‌سایت شما اقدام خواهد نمود. بنابراین امکان مقایسه محصولات یکی از ویژگی‌های ضروری وب سایت‌های فروشگاهی می‌باشد.

فعال کردن دیدگاه ها 

یکی دیگر از مواردی که در طراحی وب‌سایت فروشگاهی اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشیم این است که، بخش دیدگاه‌های مشتریان را فعال کنیم. فعال کردن این بخش چندین مزیت دارد که عبارتند از: 

  • فروشنده از این طریق می‌تواند محصولات خود را مورد بررسی قرار دهد که کدام یک از آن‌ها مورد قبول مشتریان است و کدام یکی از آن‌ها را مشتریان زیاد نمی‌پسندند. با متوجه شدن این مسئله می‌توان آن کالا را در فروشگاه خود تکرار کرد و یا اینکه دیگر آن را تکرار ننماید.
  • با این کار مشتریان فروشگاهتان بازاریاب شما می‌شوند و می توانند با یکدیگر در تعامل قرار بگیرند. در واقع مشتریانی که محصولی از فروشگاه شما خریداری کرده‌اند نظر خود را در این قسمت بیان می‌کنند و مشتریان دیگر می‌توانند آن نظرات را مشاهده کنند تا با محصول آشنایی بیشتری به دست آورند. 
  • کسب و کار شما با این گزینه در طراحی سایت چارک رونق بسیاری می‌گیرد، چرا که مشتریان با یکدیگر در ارتباط قرار می‌گیرند و دیدگاه‌های خود را در مورد محصول بیان می‌کنند.
جستجوی محصول

بیشتر شما زمانی که وارد سایت فروشگاهی می‌شوید، به دنبال محصول مورد نظر خود هستید تا آن را پیدا کنید و اطلاعات خود را در مورد آن محصول بیشتر کنید. به همین دلیل در طراحی سایت چارک باید به این نکته توجه بسیاری داشته باشیم. هرچه که باکس جستجوی سایت قدرتمندتر باشد، مشتریان به راحتی می‌توانند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند و آن محصول را خریداری نماید. برخی از سایت‌هایی که به صورت پیشرفته طراحی نشده‌اند باکس جستجو آن‌ها هم پیشرفته نمی‌باشد و به همین دلیل مشتری نمی‌تواند محصول مورد نظر خود را پیدا کند. برای اینکه مشتریان محصولات را خریداری کنند بهتر است به این نکته توجه بسیاری داشته باشیم تا بتوانیم محصولات فروشگاه‌ها را به فروش برسانیم.

روش های خرید در طراحی وب اپلیکیشن چارک

پرداخت آنلاین

در این روش پرداخت باید ابتدا به صورت آنلاین فاکتور خرید را پرداخت کرده و پس از آن کالا برای شما ارسال خواهد شد. در اکثر فروشگاه های دیجیتال تنها روش خرید پرداخت آنلاین می‌باشد.

پرداخت در محل

اغلب کاربران، روش پرداخت در محل را ترجیح می دهند. به دلیل اینکه در این روش احتمال کلاهبرداری کاهش می‌یابد. این روش به این صورت است که پس از ثبت سفارش و تحویل کالا در مکان مورد نظر، هزینه آن پرداخت می‌شود.

برای توسعه وب اپلیکیشن چارک سایتی منسجم برای خرید و فروش محصول به صورت کاملاً مجازی و دریافت محصولات بدون مراجعه و مدیریت نیروی انسانی، مغازه‌ها و انبارها بصورت آنلاین و فراهم کردن امکان حسابداری مجازی برای فروشگاه‌ها بدون نیاز به نصب نرم‌افزاری مجزا تنها در یک وبسایت طراحی و پیاده‌سازی شد.

03. پیاده‌سازی چارک

برای طراحی ظاهر وب اپلیکیشن چارک از زبان‌های HTML، CSS و Javascript و فریم‌ورک bootstrap استفاده شده است و برای پیاده‌سازی بک‌اند از فریم‌ورک لاراول که یکی از فریم‌ورک‌های زبان برنامه نویسی PHP است استفاده شده است.

HTML

CSS

Java Script

Bootstrap

Laravel

برای ثبت سایت مخصوص خود

فقط کافیست با یکی از راه های ارتباطی ما، با ما در تماس باشد...

راه های ارتباطی ما