مرحله 1: خود را در بهترین موقعیت قرار دهید
اولین چیزی که باید به آن فکر کنید این است که برای مذاکره در مورد افزایش حقوق ممکن است در چشم رئیس خود کجا باشید. شما نمی خواهید که یک جلسه مثبت به لیستی جامع از پیشرفت هایی که می توانید انجام دهید تبدیل شود!
آیا کاری هست که مدیرتان از شما خواسته است آن را تکمیل کنید که ممکن است آن را فراموش کرده باشید یا برای یک روز دیگر کنار گذاشته باشید؟ ابتدا با آنها مقابله کنید. این همچنین برای هر مدیر یا هم تیمی دیگری که ممکن است در پروژه ای که روی آن کار می کنید رهبری داشته باشند صدق می کند.
اشتباهات آسان را برطرف کنید.
اگر عادت کرده اید کمی زودتر از زمان شروع خود را ترک کنید یا دیرتر از زمان شروع به مقصد برسید، فوراً این موارد را برطرف کنید. این همچنین میتواند شامل چک کردن تلفن همراه، استراحت سیگار یا صحبت طولانی مدت با همکارانتان باشد. اینها عادتهایی هستند که به راحتی میتوان آنها را ترک کرد، اما عادتهایی هستند که میتوانند بر بررسی عملکرد تأثیر بگذارند.
اشتیاق خود را برای نقش خود نشان دهید
اگر برای مدتی در موقعیت خود بوده اید، می توان به راحتی از خود راضی شد. اگر مدیرتان میپرسد چه کسی میتواند یک کار را بپذیرد، آن را با مثبت اندیشی بگیرید. آنها را آگاه کنید که می خواهید مسئولیت های بیشتری را به عهده بگیرید.
مرحله 2: تحقیق
گام بعدی تحقیق در مورد حقوق متوسط برای نقش خود در بریتانیا است. تعدادی چککننده حقوق آنلاین وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید، اما توصیه میکنیم صفحات «یافتن شغل» را نیز بررسی کنید تا ببینید برای چه نقشهای مشابهی تبلیغ میشود. چگونه آنها با نقش فعلی شما مطابقت دارند؟
قبل از صحبت کردن، رقمی در ذهن داشته باشید و همیشه هدفتان را بالاتر ببرید تا بتوانید مذاکره کنید. اگر افزایش حقوق خود را دریافت کردید، ممکن است به این معنی باشد که نمی توانید مدتی دوباره درباره حقوق صحبت کنید، بنابراین آن را حساب کنید!شما همچنین باید آمارهای فعلی بازار کار را بررسی کنید، خوشبختانه ما در اینجا آمار خود را داریم.
مرحله 3: مرور
اجرا و عملکرد شما
یک قدم به عقب بردارید و کارهایی را که در طول زمان حضور در نقش یا پس از آخرین بررسی حقوق به دست آورده اید، مرور کنید. اگر کمک کرد، یک لیست تهیه کنید. آیا بازخورد کتبی از حوزه های دیگر دارید که بتوانید ارائه دهید؟ اگر وظایف دیگری را خارج از شغل خود انجام داده اید، مطمئن شوید که مدیرتان آگاه است.
از هر مزیتی که می توانید برای کمک به وزن دادن به پرونده خود استفاده کنید، از جمله آموزش و مدارکی که ممکن است به دست آورده باشید.
اهداف
علاوه بر بررسی حقوق، به مراحل بعدی شغلی خود فکر کنید. برای 6 تا 12 ماه آینده چه اهدافی دارید که به شرکت کمک کند؟ نشان دادن اهدافتان به مدیرتان به شما کمک خواهد کرد که در آینده به چه سمتی بروید.
دلایل
صرف افزایش حقوق به دلیل داشتن یک همکار دلیل کافی نیست. مدیر شما به بیش از این نیاز دارد. همچنین نباید شامل دلایل شخصی مانند مسائل مربوط به پول یا بدهی باشد. دلایل باید صرفاً بر روی کار و آنچه که شایسته آن هستید متمرکز شود.
مرحله 4: زمان بندی
زمانی که صحبت از افزایش حقوق به میان می آید، زمان بسیار مهم است. هنگام رزرو جلسه خود به عوامل زیر فکر کنید:
آخرین باری که حقوق شما بررسی شد چه زمانی بود؟
آیا اخیراً یک پروژه موفق را تکمیل کرده اید؟
آیا انتظار می رود در نقش خود دائمی شوید یا قرار است قراردادتان تمدید شود؟
وضعیت شرکت از نظر عملکرد مالی چگونه است؟
پایان سال مالی را در نظر بگیرید که احتمال بازنگری بودجه بیشتر است
روز هفته (دوشنبه و همچنین بعد از ظهر جمعه ممنوع است!)
یک زمان آرام در برنامه رئیس شما
مرحله 5: جلسه خود را آماده و برنامه ریزی کنید
هنگامی که مراحل بالا را در نظر گرفتید، جلسه خود را برنامه ریزی کنید. ممکن است قبلاً یکی در دفتر خاطرات داشته باشید، اما در غیر این صورت، مدیر خود را آگاه کنید که مایلید در مورد عملکرد خود صحبت کنید.
بسته به رابطه شما با رئیستان، ممکن است بخواهید به بحث درباره حقوق و دستمزد اشاره کنید. اگر احساس می کنید که این ممکن است آنها را به تعویق بیندازد، صرفاً درخواست بررسی عملکرد شما کافی است.در طول جلسه روزهای مصاحبه خود را به یاد بیاورید و در روز حرفه ای، مطمئن و آماده باشید:
از زبان مثبت به جای منفی استفاده کنید و در جمله بندی خود شفاف باشید (از رقصیدن در اطراف موضوع خودداری کنید)
ممکن است ابتدا رسیدن به موفقیتهای خود را خلاصه کنید و سپس موضوع افزایش حقوق را مطرح کنید
یک شکل واضح از آنچه می خواهید بیان کنید
ممکن است در محل از شما پرسیده شود که چرا شایسته آن هستید، بنابراین مطمئن شوید که آماده هستید
خود را برای آنچه ممکن است گفته شود آماده کنید، اما در تمام مدت حرفه ای باشید
مطمئن شوید که برای چند ماه آینده اهدافی تعیین کرده اید و چه زمانی باید آن را دنبال کنید
بعد از جلسه
به احتمال زیاد مدیر شما برای اینکه بتواند پاسخی برای شما داشته باشد باید بالاتر برود. این ممکن است به معنای کمی صبر باشد.
برای افزودن شکوفایی نهایی به جلسه خود، با ایمیلی همراه باشید که در آن موارد گفته شده و مراحل بعدی رو به جلو توضیح داده شده است. ممکن است بخواهید دستاوردها و اهداف خود را برای چند ماه آینده ضمیمه کنید (البته مطمئن شوید که آنها را در نظر داشته باشید و آنها را فراموش نکنید!) و همچنین شکل ذکر شده در جلسه و دلایل خود را برای آن تکرار کنید.
اگر پاسخ منفی است
دلایل پشت آن می تواند متفاوت باشد. این ممکن است به دلیل کسب و کار یا عملکرد شما از نظر رئیس شما باشد. اگر دومی است، خیلی ناامید نباشید. از مدیر خود دلایل سیاه و سفید بخواهید که چرا از شما رد شده است – این ممکن است در دراز مدت به شما کمک کند!
با این حال، اگر پس از مدتی پشتکار، بهبود و زمان باز هم افزایش حقوق به شما داده نشد، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که ادامه دهید…